Forum Wszystko Co dzieje sie w Działdowie Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomo¶ci  •  Zaloguj
 Poradnik - Jak postawić własny serwer cs 1.5 Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomo¶ć
kOwaL
prostak



Doł±czył: 24 Lip 2005
Posty: 59 Przeczytał: 0 tematów

Sk±d: Działdowo

PostWysłany: Nie 10:34, 24 Lip 2005 Powrót do góry

Wielu z was ma klan który nie ma serwera... Wielu z was nie wie nawet o tym że ma komputer / internet odpowiedni do tego by samemu założyć serwer dla klanu. W tym poradniku postaram się wam i waszym klanom pomóc i w miarę prosto wyjasnić jak można to zrobić na windowsie / linuxie. Należy zaznaczyć jednak iż niezbędne jest zewnętrzne ip. No więc zaczynamy:

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Serwer 1.5 - dla Windows

Najpierw musimy ściągnąć odpowiednie programy, niezbędne do dalszej pracy :

1.HLServer4110
2.CS 1.5 (wiadomo )
3.AdminMod / ClanMod / AmxMod (osobiście polecam ten ostatni)
4.StatsMe (dobra rzecz, chociaż niekonieczna)
5.HLGuard (antyczit)
6.Metamod

1 Krok - Instalacja:

HLServer4110 instalujemy na dowolnym dysku np. C:\. Po instalacji na dysku tworzy się folder C:\HLServer. szukasz pliku hlds.exe w half-live i tworzysz skrot na pulpicie w ktorym wpisujesz ta komende w skrócie piszemy C:\HLServer\hlds.exe -game cstrike +port 27015 +maxplayers 20 +map de_dust -insecure - tż komendę trzeba wpisać we właściwościach tego skrótu w element docelowy. Ten element docelowy może sie różnić np zamiast C:\ itd to bedzie D:\ itd w zaleznosci gdzie zainstalowaliscie cs'a (maxplayers - maksymalna. ilość graczy mogących przebywać na serwerze, map - od której mapy serwer będzie zaczynał prace, port - jeżeli komputer będzie służył tylko do serwera może być, 27015 lecz jak będzie tam jeszcze drugi serwer lub z tego komputera ktoś będzie korzystał do grania to 27016). Następną rzeczą którą będzie nam dane zrobić jest zainstalowanie CS 1.5. Instalujemy go w C:\HLServer. Po zainstalowaniu utworzy się folder C:\HLServer\cstrike. Teraz należy sprawdzić czy serwer w ogóle działa. Uruchom hlds.exe i czekaj aż się włączy (ostatnia linijka to: adding xxx.xx.xxx.xx:xxxx). Jeżeli serwer działa i możecie na niego wejść to jest już dobrze.

W ten sposób mamy już pusty serwer CS. I już w tej chwili można by było postawić serwer, lecz byłby to serwer bez żadnego antycheata (poza wbudowanym VACem), oraz bez żadnego programu dzięki któremu moglibyśmy swobodnie nim operować

2 Krok - Konfiguracja:

Zaczynamy od skonfigurowania pliku server.cfg , który znajduje się w katalogu cstrike. W tym pliku będą zawarte informacje odnośnie Twojego serwera.

W tym pliku ustawia się wszystkie opcje serwera. Jeżeli chciałbyś mieć standardowo ustawiony serwer zalecam wgranie do niego następujących komend:

Polecenie Czynność
hostname "Nazwa Serwera" Nazwa serwera

mp_buytime 1
Czas na starcie każdej rundy podczas którego możemy zakupić to co nam potrzebne.

mp_autokick 1
Włącza / Wyłącza automatyczne kickowanie TeamKiller`ów

mp_autoteambalance 1
Automatyczne balansowanie nierównych team`ów

mp_c4timer 35
Czas w którym wybuchnie bomba po jej podłożeniu (w sekundach)

mp_flashlight 1
Możliwość używania latarki

mp_footsteps 1
Odgłosy kroków

mp_freezetime 4
Czas na początku rundy podczas którego nie możemy się ruszać - jest to czas przenaczony na zakup ekwipunku (w sekundach)

mp_friendlyfire 1
Włącza / Wyłącza Friendly-Fire (strzelanie do swoich kolegów z teamu)

mp_hostagepenalty 0
Ilu zakładników może zabić gracz, zanim zostanie kopnięty z serwera (0 - wyłączone)

mp_limitteams 2
Jeśli jeden team będzie miał o dwóch graczy więcej, to nikt do niego nie wejdzie

mp_logmessages 1
Logowanie dialogów

mp_startmoney 800
Liczba $ na starcie pierwszej rundy

mp_logdetail 2
Dokładność logowania

0- nie loguj żadnych ataków
1- loguj ataki na graczy z przeciwnego teamu
2- loguj ataki na graczy ze swojego teamu
3- loguj oba rodzaje ataków

decalfrequency 180
Czas, po którym gracz może powtórnie wy`spray`ować swoje logo

mp_mapvoteratio 0.5
Ratio głosowania na następną mapę

mp_roundtime 4
Czas rundy (minuty)

mp_timelimit 25
Czas w którym trwa dana mapa (minuty)

mp_tkpunish 1
Karanie za zabicie własnego teammate`a

sv_restartround 0
Restart rundy po zmianie mapy (w sekundach)

mp_falldamage 1
Utrata HP przy spadaniu

pausable 0
Możliwość pauzowania gry

sv_aim 0
Autocelowanie (wyłączamy)

sv_cheats 0
Czitowanie (wyłączamy)

sv_maxrate 8000
Maxymalny rate klienta

sv_minrate 4000
Minimalny rate klienta

sv_maxspeed 320
Maxymalna prędkość biegania

rcon_password "hasło"
Hasło rcon`a


W server.cfg można się bawić, ale najpierw radzę zrobić jego kopię gdzieś na dysku

3 Krok - Tworzenie mapcycle'a

Otwieramy plik mapcycle.txt znajdujący się w katalogu cstrike i wpisujemy do niego mapy które chcemy, aby były grane na naszym serwerze. Nazwy map wpisujemy kolejno jedna pod drugą (w tej kolejnoci będś rozgrywane) nie wpisując rozszerzenia plików map np:

de_dust

de_dust2

de_aztec

de_cbble

de_nuke

itd.

4 Krok - Wiadomości pokazujšce się po przyłšczeniu do serwera (MOTD - Message Of The Day).

Otwieramy plik motd.txt . Znajduje się on w katalogu cstrike. Następnie wpisujemy powitanie/info o serwerze według uznania - zapisujemy plik i już możemy odpalać nasz serwer.

5 Krok - Usuwanie niepotrzebnych plików

Jeśli nie chcemy korzystać z modów DMC i TFC, to spokojnie możemy usunšć katalogi C:\HLServer\dmc i C:\HLServer\tfc .

6 Krok - Instalacja dodatkowych pluginów.

Żeby uruchomić dowolny plugin potrzebujemy plugin-pluginow:


Metamod


Teraz trzeba ściągnąć plik metamod, który należy umieścić w
C:\HLServer\cstrike\addons\metamod\dlls . Żeby, metamod działał należy jeszcze zmienić coś w pliku liblist.gam , który znajduje się w C:\HLServer\cstrike . Znajdujš się tam linijki:

gamedll "dlls\mp.dll"

gamedll_linux "dlls/cs_i386.so"

zmieniamy je na :

gamedll "addons/metamod/dlls/metamod.dll"

gamedll_linux "addons/metamod/dlls/metamod_i386.so"


Po tej czynności instalujemy pluginy wg własnego uznania.

Tworzymy skrót od hlds.exe i w jego 'element docelowy' dopisujemy:

-game cstrike +maxplayers +ip +port +map +sv_lan <0/1>

Czyli np.
-game cstrike +maxplayers 20 +ip 192.168.0.1 +port 27016 +map de_dust2 +sv_lan 1

Objaśnienie:
w miejsce :
- "ip 255.255.255.255" nasze ip
- "+maxplayers 10" maxymalna ilość graczy na serwerze
- "+map de_dust" mapa startowa
- "-port 27015" zalecanie wpisujemy standardowy czyli tak jak jest.
Resztę przepisujemy bez zmian.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Serwer 1.5 - dla Linux

Pliki które będą nam potrzebne:

hlds_l_4111_full.tar.gz
hlds_l_4111e_update.tar.gz
cs_15_full.tar.gz
NoWon3111e.zip

Wszystko ładujemy na nasz serwer.

Zaczniemy od rozpakowania wszystkich plików po kolei.

Na początek komendą tar -zxvf hlds_l_3111_full.tar.gz rozpakujemy serwer. Pojawi nam się katalog hlds_l

Kolejną komendą tar -zxvf hlds_l_3111e.tar.gz rozpakujemy patcha (może wyskoczyć komunikat pytajšcy o podmienienie plików - akceptujemy)

Następnie komendą tar -zxvf cs_15_full.tar.gz rozpakujemy CS 1.5, pojawi się katalog cstrike który przenosimy komendš mv cstrike hlds_l do katalogu z serwerem.

Teraz najważniejszą rzeczą która cię czeka jest zpaczowanie plików: engine_amd.so, engine_i486.so, engine_i686.so w tym celu włšczamy program NoWon3111e.exe. Po uruchomieniu klikamy "Load engine" i wybieramy z dysku jeden z naszych plików *.so klikamy na "Crack engine" odczekujemy moment po czym robimy to samo z reszta plików engine. Po z crackowaniu plików nadpisujemy je z tymi na serwerze.

Teraz pozostaje nam tylko konfiguracja serwera (postępujemy tak samo jak w wypadku windowsa)

Do uruchomienia serwera wykorzystujemy następującą komendę:
./hlds_run -game cstrike -port 27015 +ip 255.255.255.255 +maxplayers 10 +map de_dust +sv_lan 1 -debug

Objaśnienie:
w miejsce :
- "ip 255.255.255.255" nasze ip
- "+maxplayers 10" maxymalna ilość graczy na serwerze
- "+map de_dust" mapa startowa
- "-port 27015" zalecanie wpisujemy standardowy czyli tak jak jest.
Resztę przepisujemy bez zmian.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

NO-WON - poradnik wykonany by Milky

[link widoczny dla zalogowanych]
Szciagany sobie patch, zaleznie od tego jaki potrzebujemy.
Robimy kopie pliku swds.dll z katalogu Half Lifa (jakby cos poszlo nie tak) po czym uruchamiamy patch. Do linijki element docelowy w skrocie do hlds musimy dodac komende +sv_lan 1 (przykladowo podam jak to jest u mnie : D:\Gry\SIERRA\Half-Life\hlds.exe -game cstrike -port 27016 –noipx +log on +maxplayers 12 +map de_train -nomaster +sv_lan 1)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

DODATKOWE

Instalacja AmxModa

Udajemy się do katalogu metamod (addons/metamod) i edytujemy plik "plugins.ini", gdzie należy dopisać linijkę:

Dla systemu win32 (Windows'a):
win32 addons/amx/dlls/amx_mm.dll

Dla systemu linux (Linux'a):
linux addons/amx/dlls/amx_mm_i686.so

i zapisać zmiany. Później tworzymy konto admina, w tym celu musimy edytować plik admins.cfg (tylko wersja 0.9.3 i starsze) albo plik users.ini (wersje nowsze niż 0.9.3), które znajdują się w katalogu "addons/amx". Już na początku mamy zamieszczony przykład jak zrobić admina:

"127.0.0.1" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"
"player" "haslo" "abcdefghijklmnopqrstu" "a"
"loopback" "" "abcdefghijklmnopqrstu" "de"


UWAGA!! do wersji starszych niż 0.9.4 należy dodatkowo dopisać "amx_admin", a wygląda to następująco:

amx_admin "name|ip|wonid " "password " "access " "flags"

Oczywiście nie należy zapominać o tkz. uprawnieniach, które decydują o możliwościach admina:

// amx_admin < nazwa|ip|wonid > < hasło > < dostęp > < flagi >
// Flags (flagi):
// a - rozłancza gracza z nieprwidłowym hasłem
// b - tag klanowy
// c - to jest authid/wonid
// d - to jest ip
// e - hasło nie jest sprawdzane (tylko potrzebna jest nazwa/ip/wonid )

// Access (dostęp):
// a - immunitet (nie może być kikowany/banowany/slayowany/slapowany oraz nie mogą zostać nałożone na niego inne komendy)
// b - rezerwacja (może dołączyć do zarezerwowanych slotów)
// c - amx_kick komenda
// d - amx_ban i amx_unban
// e - amx_slay i amx_slap komendy
// f - amx_map komenda
// g - amx_cvar komenda (not all cvars will be available)
// h - amx_cfg komenda
// i - amx_chat i pozostałe komendy chata
// j - amx_vote i pozostałe komendy głosowania
// k - dostęp do sv_password cvar (za pomocą komendy amx_cvar)
// l - dostęp do komendy amx_rcon i rcon_password cvar (za pomocą komendy amx_cvar)
// m - dowolny poziom A (dla dodatkowych pluginów)
// n - dowolny poziom B
// o - dowolny poziom C
// p - dowolny poziom D
// q - dowolny poziom E
// r - dowolny poziom F
// s - dowolny poziom G
// t - dowolny poziom H
// u - dostęp do menu
// z - użytkownik

Następnie udajemy się do katalogu "cstrike" i edytujemy plik config.cfg, gdzie na samym końcu dodajemy:

setinfo "_pw" "haslo"

Pamiętaj żeby w miejscu "haslo" wpisać je Smile I to na tyle, pozostaje nam tylko w konsoli wpisać "amxmodmenu", albo zbindować:

bind "klawisz" "amxmodmenu"

-------------------------------------------------------------------------------------------------

ZABEZPIECZENIA WYMAGANE NA SERWERACH DO GRANIA MECZY PROXION - instrukcja opracowana przez MiltoNa

1. Cheating-Deatch Server 4.29.0

- instalacja

- katalog cdeath wklejasz do katalogu addons
- w katalogu metamod znajduje sie plik o nazwie plugins.ini w ktorym dodajesz wpisy ponizsze

win32 addons/cdeath/cdmod.dll
linux addons/cdeath/cdmod_i686.so


2. Sound Check v0.80

- instalacja

- katalog soundcheck wklejasz do katalogu addons
- w katalogu metamod znajduje sie plik o nazwie plugins.ini w ktorym dodajesz wpisy ponizsze

win32 addons/soundcheck/dlls/soundcheck_mm.dll
linux addons/soundcheck/dlls/soundcheck_mm_i686.so


3. WWCL v2.56_INET-WAR

- instalacja

- katalog wwcl wklejasz do katalogu addons
- w katalogu metamod znajduje sie plik o nazwie plugins.ini w ktorym dodajesz wpisy ponizsze

win32 addons/wwcl/dlls/pcawwclconfig_mm.dll
linux addons/wwcl/dlls/pcawwclconfig_mm_i386.so

musisz skonfigurowac wwcl_config.cfg ktory znajduje sie w katalogu WWCL tak aby aktywowac wymagany cfg. poznizej jest widoczne ze aktywowany jest config na mecze. mozesz wkleic calosc do tego wwcl_config.cfg to co sie znajduje ponizej.

// ======================================================
// ASUS.WWCL Config Loader
// ======================================================

//exec addons/wwcl/scripts/wwcl_lanwwcl.cfg
//exec addons/wwcl/scripts/wwcl_lanpublic.cfg
exec addons/wwcl/scripts/wwcl_internetwar.cfg
//exec addons/wwcl/scripts/wwcl_internetpublic.cfg

"//" po usunieciu tych kresek wybrany konfig zaczyna dzialac.

4. HLGuard v1.72

- instalacja jest podobna do wwcl

- katalog hlguard wklejasz do katalogu addons
- w katalogu metamod znajduje sie plik o nazwie plugins.ini w ktorym dodajesz wpisy ponizsze


win32 addons/hlguard/dlls/hlguard_mm.dll
linux addons/hlguard/dlls/hlguard_mm_i686.so

musisz skonfigurowac hlguard.cfg ktory znajduje sie w katalogu hlguard/config tak aby aktywowac potrzebny cfg. poznizej jest widoczne ze aktywowany jest config InterNET mode.

//=====
// HLGuard mode
//=====
// Use ONE of these config files designed for InterNET, LAN and LEAGUE servers:
hlg_loadmode net // InterNET mode - Bans by IP address
//hlg_loadmode lan // LAN mode - Bans by IP address
//hlg_loadmode league // League mode - Only logs and displays cheats

"//" po usunieciu tych kresek wybrany konfig zaczyna dzialac.



-------------------------------------------------------------------------------------

Przyklad

kiedy nadpiszesz ";" w ten sposob - to jest to wylaczone

;win32 addons/cdeath/cdmod.dll
;linux addons/cdeath/cdmod_i686.so

a

kiedy usuniesz znacznik ";" - to zostaje wlaczone

win32 addons/cdeath/cdmod.dll
linux addons/cdeath/cdmod_i686.so

kiedy stawiasz serwer pod linuxem to nie musisz wylaczac linijki win32 w ten sposob

;win32
linux

i oczywiscie odwrotnie - kiedy stawiasz serwer pod windowsa nie musisz wylaczac linjki linux

win32
;linux

moga one byc obie wlaczone - to niczemu nie przeszkadza. tyle ze pliki linuxa pod windowsem nie dzialaja gdyz windows ich nie umie czytac a pod linuxem pliki windowsa nie dzialaja

win32
linux
-----------------------------------------------------------------

No i to by było na tyle.... Mam nadzieje iż powyższe poradniki pomogą wam postawić swój własny serwer i cieszyć się nim do bólu.

Powyższy poradnik powstał na podstawie informacji zawartych na stronach :
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Go¶ć






PostWysłany: Sob 7:11, 09 Wrz 2006 Powrót do góry

cool dzieki Very Happy przyda się napewno Smile
Wy¶wietl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie GMT + 13 Godzin